Купівля-продаж земельної ділянки – як все відбувається

Коли проводиться купівля-продаж земельної ділянки, необхідно, щоб всі вимоги законодавства до таких операцій неухильно виконувалися. При неправильному оформленні може виявитися так, що угода виявиться недійсною. Щоб цього не сталося, потрібно, щоб були всі потрібні документи для підписання договору і після закінчення його оформлення обов’язково повинна бути зроблена реєстрація в Єдиному реєстрі нерухомості.

Купля-продажа земельного участка – как все происходит

Наявність всіх документів – запорука того, що угода не виявиться фіктивної

Загальні правила при проведенні операцій із земельними ділянками

Потрібно знати і дотримуватися вимоги, які законодавство встановлює для таких угод. Без їх дотримання угода стане недійсною.

Потрібно враховувати наступне:

  • Законодавство вважає, що право власності на будь-яку нерухомість і, зокрема, на ділянки землі існує тільки тоді, коли відповідна запис про володіння внесена у Єдиний реєстр прав власності на об’єкти нерухомості. Якщо цього немає, то таку землю не можна продавати і купувати.

  • Розпоряджатися ділянкою має право тільки власник землі, у якого є всі необхідні підтверджуючі документи. Інші особи, наприклад, орендар не можуть здійснювати продаж використовуваної землі.

  • При передачі права власності іншій особі категорія і вид дозволеного використання ділянки не змінюються. Якщо покупець має намір їх змінити, він повинен звертатися у відповідні державні органи.

  • Покупець після підписання договору та оплати повної вартості ділянки не стає повноцінним власником до тих пір, поки не зареєструє отримання права власності, звернувшись до територіального відділення Росреестра.

  • Якщо продавець одноосібно володіє земельною нерухомістю, він може здійснити продаж, не звертаючись до нотаріуса. Однак, якщо власність є частковою, то він зобов’язаний засвідчити її нотаріально.

  • Купля-продажа земельного участка – как все происходит

    Завірена у нотаріуса угода дасть гарантію, інтереси обох сторін будуть дотримані

    Дотримання наведених правил дозволить провести оформлення угоди без заперечень з боку контролюючих органів.

    Які повинні бути документи на ділянку

    При проведенні операції важливо переконатися, що у продавця є в наявності необхідні документи для продажу ділянки, що дає йому право продавати ділянку. При цьому необхідно не тільки наявність документів, які дали йому право власності на ділянку, але і проведення реєстрації в Єдиному реєстрі прав власності на об’єкти нерухомості.

    Документи для договору купівлі продажу земельної ділянки включають в себе:

  • Правовстановлюючі документи, які обґрунтовують наявності права на власність на земельну ділянку. В залежності від конкретної ситуації це може бути договір купівлі-продажу, договір, за яким земля була подарована, заповіт або інші.

  • Виписка з Єдиного державного реєстру, яка є основним документом, що підтверджує право власності. У ньому, зокрема, буде міститися інформація про те, чи є обтяження на цю нерухомість.

  • Кадастровий паспорт на дільницю.

  • Якщо на ділянці є будови, на них повинна бути надана технічна документація.

  • Необхідно надати межовий план на товар, що продається ділянка землі.

  • Акт, в якому зафіксовані межі продаваної землі.

  • Купля-продажа земельного участка – как все происходит

    Зразок акту погодження розташування меж ділянки

    Якщо відсутні які-небудь з перерахованих документів, то перед здійсненням операції вони повинні бути оформлені. При проведенні операції інколи підписують допоміжне угода, в якій фіксуються терміни, до настання яких продавець зобов’язаний оформити бракуючі документи.

    Крім перелічених документів можуть, залежно від конкретної ситуації, знадобитися додаткові. Наприклад, якщо ділянка продає один з подружжя, то може знадобитися дозвіл на угоду від другого.

    Як відбувається операція

    Для того, щоб зробити операцію більш безпечною, прийнято додатково до основного укладати попередній договір. У ньому рекомендується врахувати наступне:

  • Потрібно вказати дату, коли буде відбуватися укладення угоди.

  • Визначається, чи буде вноситися гарантійне забезпечення від покупця і яка повинна бути його величина. У більшості випадків прийнято встановлювати розмір платежу в розмірі 5% від суми угоди.

  • Як правило, якщо покупець відмовився вносити інші кошти, гарантійна сума залишається у продавця. Це гарантує серйозність намірів учасників угоди. З іншого боку, якщо у зриві угоди є вина продавця, то сплачені аванс повинен бути повернений покупцеві і, крім цього повинна бути додатково сплачено така ж сума.

  • Така угода необхідно завірити у нотаріуса.

    Купля-продажа земельного участка – как все происходит

    Зразок попереднього договору на продаж будь-якої нерухомості

    Приватні особи мають право здійснювати розрахунки як у готівковій, так і в безготівковій формі. Зручним варіантом їх проведення є такий, коли сплата авансу відбувається в присутності нотаріуса, а перерахування решти суми робиться на банківський рахунок продавця.

    Передача грошей від покупця до продавця може відбуватися такими способами:

  • Кошти перераховуються з одного банківського рахунку на інший.

  • На поточний рахунок продавця вносяться готівкові кошти покупця.

  • Відбувається передача готівки в присутності нотаріуса.

  • Іноді готівковий розрахунок проводять наступним чином. Поміщають гроші в банківську комірку і підписують договір з банком про те, при виконанні яких умов і при наданні яких документів продавець отримає доступ до неї.

    На нашому сайті Ви можете ознайомитися з найбільш популярними в Підмосков’ї ділянками для будівництва заміського будинку. У фільтрах можна виставити бажаний напрям, наявність газу, води, електрики та інших комунікацій.

    Як відбувається оформлення угоди купівлі продажу землі

    Ось як відбувається купівля продаж будинку та земельної ділянки. Можна виділити три етапи оформлення:

  • Оформлення договору та оплата.

  • Проведення реєстрації в територіальному відділенні Росреестра.

  • Отримання довідки на підставі запису з Єдиного реєстру нерухомості, зробленої про перехід права власності на ділянку землі.

  • Далі розглядається кожна стадія роботи більш докладно.

    Відео опис

    Про документи, які необхідні для укладення угоди купівлі-продажу земельної ділянки у відео:

    Договір

    Його можна укладати тільки з таким продавцем, який не є власником ділянки і має комплект всіх необхідних підтверджувальних документів.

    В угоді повинні бути розглянуті істотні умови, що стосуються ціною угоди і до предмета продажу.

    Ціну продавець може визначити, вивчивши аналогічні пропозиції на ринку. Інший спосіб – звернутися до професійних оцінювачів. Вони це зроблять, взявши відповідну плату.

    У договорі важливо не тільки вказати істотні обставини продажу, але і передбачити конкретні деталі процедури оформлення.

    Наприклад:

  • Терміни і порядок сплати коштів.

  • Повинен використовуватися завдаток.

  • Якщо у продавця бракує всіх потрібних документів, можна прописати термін, до настання якого він має їх надати.

  • Також треба визначити, чи потрібно посвідчувати угоду у нотаріуса. Якщо власність продавця на землю часткова, то це є обов’язковою вимогою. Інакше таке посвідчення може бути зроблено за бажанням учасників.

    Якщо продавцем є неповнолітня особа, потрібна згода органів опіки та батьків.

    Купля-продажа земельного участка – как все происходит

    Органи опіки не завжди можуть дозволити продаж майна малолітньої

    Це може бути цікаво! У статті за наступним посиланням читайте про плюси і мінуси ділянки в лісі.

    У підготовленому тексті угоди повинні бути зазначені наступні дані:

    • точна адреса ділянки, який є предметом угоди;

    • потрібно написати, яка у нього площа;

    • потрібно вказати кадастровий номер;

    • вказують відповідну категорію земель і вид дозволеного використання;

    • потрібно послатися на документи, на підставі яких продавець отримав право власності на цю землю.

    Після підписання договору проводиться розрахунок. Однак до тих пір, поки не буде здійснена реєстрація у Єдиному реєстрі нерухомості, покупець не отримає права власності на земельну нерухомість.

    Документ потрібно скласти у трьох примірниках. Крім учасників один примірник необхідно буде надати в Росреестр.

    Проведення реєстрації права власності

    При оформленні необхідно сплатити державне мито. Вона складе:

  • Сума становить 350 рублів для тих хто займається оформленням ділянок для особистого підсобного господарства, дач, садівництва і городництва, будівництва житлового будинку або оформляє землю, яка призначена для сільськогосподарського використання.

  • Для інших ділянок землі потрібно буде сплатити 2000 рублів.

  • Відео опис

    Про реєстрацію прав власності на земельну ділянку у відео:

    Квитанцію при оформленні представляти не обов’язково, так як про оплату зберігається інформація у відповідній базі даних. Однак якщо її пред’явити, це допоможе уникнути можливих непорозумінь.

    От які документи потрібні для оформлення купівлі продажу земельної ділянки:

  • Заява про проходження реєстрації.

  • Підготовлений у трьох примірниках договір.

  • Документи, що посвідчують особу учасників угоди. Якщо серед них є представники, вони надають доручення, що підтверджують їх повноваження.

  • Якщо продавець перебуває в шлюбі, потрібно нотаріально завірений дозвіл від дружини або чоловіка.

  • Правовстановлюючі документи, що дають право продавцю розпоряджатися ділянкою.

  • Акт, який засвідчує передачу ділянки.

  • Це може бути цікаво! У статті за наступним посиланням читайте про порівняння вторинного заміського житла або будівництво з нуля.

    Ось де оформити договір купівлі-продажу земельної ділянки:

    • територіальне відділення Росреестра;

    • звернутися в Багатофункціональний центр;

    • надіслати поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення та описом вкладення;

    • провести оформлення через Держпослуги.

    Термін розгляду 7-9 днів з моменту подання пакета документів.

    Купля-продажа земельного участка – как все происходит

    При наявності всіх документів строк розгляду складе від 7 до 9 робочих днів

    Довідка

    Щоб отримати документ потрібно відвідати офіс Росреестра або звернутися в МФЦ.

    Покупка ділянки разом з будинком

    Якщо відбувається купівля продаж будинку із земельною ділянкою, то в цьому випадку продавець повинен надати документи на землю і на будинок, який на ній знаходиться. Вся продається нерухомість повинна пройти реєстрацію в Росреестре.

    При визначенні вартості операції можна скористатися роботою оцінювачів, які зможуть правильно врахувати особливості розташування ділянки і будинку.

    Додатково до документів на ділянку при реєстрації потрібно надати ті, які відносяться до дому:

  • Ті, на підставі яких виникло право власності на нього.

  • Потрібно виписка з будинкової книги.

  • Якщо в будинку є зареєстровані мешканці, потрібно оформити відносини покупця з ними: вони або залишаються там жити чи дають письмове зобов’язання виписатися при передачі будинку.

  • Потрібно пред’явити довідку про те, що податкові заборгованості відсутні.

  • Виписка з Єдиного реєстру, відноситься до права власності на будинок.

  • Кадастровий паспорт на житло.

  • Надавши перераховані документи в Росреестр, довідку можна буде отримати не пізніше, ніж через 10 днів.

    Відео опис

    Які помилки можуть бути допущені при купівлі-продажу земельної ділянки у цьому відео:

    Це може бути цікаво! У статті за наступним посиланням читайте про сучасний «Будинок з землі».

    Висновок

    Оформлення операції з нерухомістю вимагає уважного ставлення. Розумним варіантом є звернутися до професійного юриста, який забезпечить виконання всіх пропонованих законодавством вимог.

    Ще трохи уваги!

    Напишіть в коментарях, як думаєте – бюрократія при купівлі-продажу землі покликана спростити життя середньостатистичного громадянина або це замаскований спосіб зібрати більше податків?

    Оцінок 0